صنعت حمل و نقل، زیربنای توسعه و پیشرفت یک جامعه است که از طریق نقش مهم و اساسی خود در جابهجایی افراد و انواع بارهای متفاوت، اقدام به ساختن ارتباطی عمیق بین ارگانهای توسعه و رشد میکند. امروزه ارائه خدمات خوب و مفید به مشتریان در تمامی صنایع به ویژه در صنعت حمل و نقل اهمیت فراوانی داشته و از ارکان اصلی رشد این صنعت به حساب میآید. در این میان، خدماتی که بر مدیریت ارتباط با مشتریان اثر میگذارد و موجب رضایت آنان میشود نیز بسیار حائز اهمیت است.
نرم افزار CRM برای صنعت حمل و نقل، دقیقاً بر مدیریت پیوند با مشتریان اثرگذار بوده و بسیار مفید است. این نرم افزار به گونهای طراحی شده که میتواند در این صنعت میان شرکتهای حمل و نقل و مخاطبانش چنان پیوندی ایجاد کند که تا به حال نبوده است. این محصول پرکاربرد سعی بر آن دارد که تمامی مشتریان را دائمی کرده و به مشتریان وفادار مجموعه تبدیل کند. اگر مایل به دانستن اطلاعات بیشتری در این زمینه هستید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.
تأثیر نرم افزار CRM در رابطهی صنعت حمل و نقل با مشتریان
CRM به معنی مدیریت بر ارتباط ایجاد شده با مشتریان بوده و در این مسیر از فناوریهای نوین ارتباطات استفاده میکند. این پلتفرم میتواند دادههای مربوط به مشتریان را جمعآوری کرده و با ارزشیابی مفیدی که بر روی آنها انجام میدهد، موجب ایجاد بهره از طریق اطلاعات واقعی آنان شود.
مزایای نرم افزار CRM برای صنعت حمل و نقل بسیار ملموس بوده و به کمک آن میتوان به دو مورد زیر دست پیدا کرد:
- ترمیم و بهبود مسیر ارتباط با مشتری: از طریق این نرم افزار میتوان تمامی اطلاعات مشتریهای خود را دستهبندی کرده و در زمان مناسب بر اساس اطلاعات دستهبندی شده مشتریان به آنان خدمات ارائه کرد. این محصول دارای درک مناسبی از نیازهای مشتریان بوده و از طریق آن، زمینه اقدام توسط شرکت حمل و نقل در جهت رفع نیازهای مشتریان مشخص میشود.
- ارائه خدمات صحیح در زمان مناسب: CRM با داشتن اطلاعات یک مشتری میتواند نوع خدمات مناسب آن مشتری در زمان نیاز را مشخص کرده و اقدام به ارائه خدمات در این زمینه کند.
موارد گفته شده تنها بخشی از دستاوردهای این محصول است و میتواند دستاوردهای بسیار گستردهتری داشته باشد.
مزایای نرم افزار CRM برای صنعت حمل و نقل در امور داخلی
داشتن نرم افزار CRM در شرکتهای حمل و نقل از ملزومات اساسی سازمان بوده و از طریق آن میتوان خدمترسانی به مشتریان را به گونهای بهتر و مفیدتر انجام داد. نکته جالب توجه این است که کمک CRM به مجموعههایی که در صنعت حمل و نقل فعالیت میکنند، طوری است که تمامی واحدهای مربوط به بخشهای مختلف را شامل میشود، به عبارتی تمامی واحدهای یک شرکت حمل و نقل میتوانند از بهرههای این پلتفرم استفاده کنند.
مزایای نرم افزار CRM برای صنعت حمل و نقل بسیار گسترده است. CRM علاوهبر ایجاد روابطی پایدار میان مشتری و شرکت میتواند منجر به ایجاد روابط کاری مناسب در میان بخشهای مختلف شرکت شود. پس کاربرد نرم افزار CRM در صنعت حمل و نقل مربوط به بخشهای داخلی آن نیز میشود. از مزایای مختلف آن در بخشهای داخلی یک شرکت حمل و نقل میتوان به دو مورد زیر اشاره کرد:
- مدیریت تایم و زمان رانندگان: از طریق آن میتوان زمانبندی مناسب جهت حرکت و توقف رانندگان و همچنین وظایف مختلف آنها را تنظیم کرد. CRM این ذهنیت را در ذهن رانندگان ایجاد کرده که مدیر مجموعه بر همه کارهای آنان ناظر است و در نتیجه این عمل منجر به عملکردی مؤثر در میان تمامی رانندگان میشود.
- مدیریت و پیگیری کامل محمولههای ارسالی: از طریق CRM میتوان بستری را فراهم کرد که مکان تمامی محمولههای ارسالی به نقاط مختلف را بدون ثبت دستی توسط راننده، پیگیری کرد. این مورد را میتوان با ارزشترین کاربرد نرم افزار CRM در صنعت حمل و نقل نامگذاری کرد.
مزایای نرم افزار CRM برای صنعت حمل و نقل در بعد سازمانی
گسترش ارائه خدمات به مشتریان در تمامی شرکتها باعث ایجاد رقابت در بین آنها شده است. مؤسسات حمل و نقل هم از این مسئله مستثنی نبوده و باید در این جهت قدم بردارند. به همین دلیل نیاز شرکتهای حمل و نقل به نرم افزار CRM نیازی آشکار است. مواردی که موجب رویآوردن شرکتها به CRM شده است عبارتاند از:
- بهبود چهره سازمان و شرکت :هر شرکتی در پی آن است که تصویر مناسبی از خود در ذهن مشتری ایجاد کند. اگر خدماتی که یک مجموعه به مشتری ارائه میدهد، خدمات مفیدی باشد، میتواند آنها را تبدیل به یک کاربر با وفا کرده که امور خود را از طریق آن مجموعه پیگیری میکند. CRM میتواند به عنوان یکی از خدمات بهروز در صنعت حمل و نقل عمل کرده و باعث ایجاد تصویری مناسب در ذهن مشتری شود. نرم افزار CRM برای صنعت حمل و نقل بسیار مهم و حیاتی بوده و وجهی خاصی از شرکت را به کاربر نشان میدهد.
- راحتی در انجام امور: شرکتها بر این موضوع تأکید دارند که با آسانتر شدن امور بخشهای مختلف سازمانشان، میزان تأثیرگذاری کارکنان بیشتر میشود. با راحتتر شدن کارها، تمامی کارکنان میتوانند با تمرکز بیشتر بر روی امور سایر بخشها، پیشرفت چشمگیری داشته و بهتر در راستای موفقیت سازمانشان قدم بردارند. CRM این قابلیت را دارد که راحتی را برای کار تمامی کارکنان به دنبال داشته باشد و از این طریق به پیشرفت مجموعه کمک کند.
- افزایش میزان بهرهوری: این نرم افزار باعث میشود تغییرات زیادی در انجام زمان کارها روی دهد و در مقدار زمان کمتری میزان فعالیت بیشتری انجام شود. این عمل در نهایت منجر به افزایش میزان بهرهوری یک سازمان میشود. این مورد یکی از مهمترین مزایای نرم افزار CRM برای صنعت حمل و نقل محسوب میشود.
مزایای نرم افزار CRM برای صنعت حمل و نقل از دید مشتریان
در قسمتهای قبلی درباره مزایای نرم افزار CRM برای صنعت حمل و نقل در ارتباط با بخشهای داخلی و بعد سازمانی توضیح دادیم. اکنون میخواهیم همین نکات را در رابطه با مشتریان آنها نیز شرح دهیم. برخی از این مزایا عبارتاند از:
- قراردادن مشتریان در دستهبندیهای مختلف طبق نیاز و خواستههایشان
- افزودن مشتریان جدید در دستههای مختلف و ثبت تمامی نکات مربوط به کاربر اعم از جزئیات تماس، ارتباطات او با مجموعه و …
- به اشتراک گذاشتن مخاطب با بخشهای مدنظر جهت ارائه خدمات به ایشان
- ثبت شکایت یا درخواست پیگیری مشتریان و دادن فرصت جهت انتقادهای سازنده
تمامی این موارد که به آنها اشاره شد بخشی از مزایای وسیع این پلتفرم در قبال مشتریان است. مشتریان در صورت برخورد با چنین خدماتی قطعاً در ادامه ترجیح خواهند داد که کارهای خود را از طریق همین مجموعه انجام بدهند. نرم افزار CRM برای صنعت حمل و نقل موجب ایجاد رضایت در میان تمامی مشتریان و در نهایت باعث افزایش میزان بازدهی شرکت میشود.
کارایی نرم افزار CRM در حمل و نقل های داخل و خارج شهر
نحوه عملکرد CRM بهگونهای نیست که تنها مکان مشخصی را زیر نظارت خود قرار دهد؛ بلکه میتواند با هوشمندی کامل تمامی موارد مرتبط را چه در داخل و چه در خارج از شهر تحت نظارت و کنترل خود قرار دهد. این کاربرد نرم افزار CRM برای صنعت حمل و نقل مربوط به جامعیت و همه جانبه بودن آن است.
با وجود این خاصیت در پلتفرم مدنظر تمامی درخواستهای ارسال شده از طرف مشتری یا کارمندان در اسرع وقت به شرکت میرسد. همچنین از طریق آن میشود تمامی شکایتها، انتقادات و سؤالات را از تمام نقاط مختلف شهری و غیرشهری دریافت کرده و اقدام به پیگیری و پاسخ به آنها کنید.
با CRM میتوان تمامی حادثههای مربوط به رانندگان، مشتریان، مسیریابی و تمامی حوادث مربوط به سازمانهای تعاونی و… را به دست آورده و اقدام به طبقهبندی آن کنید.
ویژگیهای مفید و متنوعی که این محصول برای شما دارد، باعث ایجاد یک شرکت قوی و بهروز در میان رقبا شده و میتواند وجه تمایزی در بین شما و دیگر مجموعهها به شمار برود.
آسیبهای ناشی از عدم وجود نرم افزار CRM در صنعت حمل و نقل
اگر قصد دارید مجموعه خود را بدون نرم افزار CRM اداره کنید، باید منتظر عواقب آن باشید؛ زیرا اکثر مجموعهها در حال مجهز کردن سازمان خود به این نرم افزار پرقدرت بوده و از این طریق تعداد مشتریان خود را چندین برابر کرده و به طبع آن دیگر مشتری برای شرکتهای سنتی باقی نمیماند.
وجود یک رابطه رقابتی در بین سازمانهای حمل و نقل باعث شده که هر کدام از آنها اقدام به مجهز کردن سیستمهای خود کرده و از طریق نرم افزار CRM برای صنعت حمل و نقل اقدام به جذب مشتریان جدید نموده و با قدرت بیشتر به کار خود ادامه دهند. قطعاً عواقب ناشی از استفاده نکردن از این محصول بسیار سنگین بوده و ممکن است خسارات جبرانناپذیری به شرکتها وارد کند.
سایر عواقب عدم موجود نرم افزار CRN را میتوان از دو دیدگاه بررسی کرد که عبارتاند از:
- عدم پیشرفت در بخشهای داخلی سازمان: همانطور که وجود CRM در یک سازمان باعث بهینهسازی روابط کارکنان و هماهنگ شدن بخشهای مختلف آن با هم میشود، وجود نداشتن آن میتواند باعث دستهبندیهای نامناسب از اطلاعات بشود. همچنین باید بدانید که در میان سازمانهای قدرتمند امروزی اگر از چنین محصولی استفاده نکنید، میزان کارایی و بهرهوری بسیار کمی را تجربه خواهید کرد.
- عدم اطمینان مشتری و ایجاد تصویری نامناسب از شرکت: نبودن این نرم افزار در مجموعه، ممکن است این دید را در مشتری ایجاد کند که خدمات شما کافی نیست. مشتریان امروزی بیش از هر چیزی به دنبال دریافت خدمات ممتاز از شرکتها بوده و استفاده نکردن از نرم افزار CRM برای صنعت حمل و نقل ممکن است موجب دور شدن مشتریان از مجموعه شما بشود.
چرا CRM ویپینگ را برای صنعت خود انتخاب کنیم؟
نرم افزار CRM هوشمند ویپینگ قادر است تمامی چالشهای یک شرکت حمل و نقلی را مورد بررسی قرار داده و در جهت رفع آنها اقدام کند. ما همواره در تلاش هستیم تا با ارزیابی دقیق نیاز کسبوکارهای گوناگون، این سامانهی هوشمند را در ابعاد مختلف توسعه داده و آن را برای دستیابی به بالاترین سطح بهرهوری بهینهسازی کنیم. شما میتوانید با دریافت دموی رایگان ۳۰ روزهی این سرویس تمام عیار، ابتدا از کیفیت سامانه و عملکرد بینظیر آن اطمینان حاصل نموده و بعد در صورت تمایل برای دریافت لایسنس اصلی محصول اقدام نمایید.
برای دریافت دموی یک ماههی رایگان نرم افزار CRM ویپینگ، همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.
تلفن: ۷۴۳۲۷-۰۲۱
با ما در ارتباط باشید
- 021-91007447
- info[at]voiping.ir
- پاسداران، خیابان گیلان، پلاک 57، ساختمان ملورین، واحد 16
کمی درباره ما
ویپینگ ، حاصل یک تفکر واقع گرا و نمادین در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ( ICT ) کشور عزیزمان ایران میباشد . بر این باوریم که امروزه ، آموزش و حمایت اجرایی در زمینه راهکارهای مبتنی بر ویپ ، نیاز اساسی کسبوکارهای نوپای ایرانی میباشد . آمدهایم که در کنار شما بمانیم …