راههای ارزیابی موفقیت در بازاریابی دائماً در حال تغییر میباشند، بر طبق مطالعات صورت گرفته در حوزهی ایمیل مارکتینگ، ۷۳% از بازاریابان نرخ کلیک یا CTR ایمیل را به عنوان یکی از مهمترین معیارهای سنجش موفقیت کمپینهای ایمیل مارکتینگ مورد ارزیابی قرار میدهند . چرا که هدف اصلی ایمیل مارکتینگ، برقراری و حفظ ارتباطات و تعاملات با مخاطبین میباشد و بزرگترین چالش این امر این است که کمپینهای ایمیلتان را بهگونهای طراحی کنید که بتواند مخاطبان را ترغیب کرده تا بر روی لینک داخل ایمیل شما کلیک کنند. به طور کلی بالا بردن نرخ باز کردن ایمیل در بهبود ارتباطات و تبلیغات شما کمک شایانی میکند.
در نظر داشته باشید که ایمیل مارکتینگ برای کسبوکارها فقط در صورتی نتیجه بخش خواهد بود که خیلی اصولی و حرفهای اجرا شود. در غیر این صورت چیزی به غیر از ضرر مالی و ایمیلهایی که حتی از سوی کاربران باز هم نشده، عایدشان نخواهد شد. ما در این مقاله قصد داریم، راهکارهایی برای بهبود و افزایش نرخ باز کردن ایمیل شما در کمپینهای بازاریابی ایمیلی ارائه دهیم. پس با ما همراه باشید.
Email Open Rate یا نرخ باز شدگی ایمیل چیست؟
ابتدا پیش از توضیحی باید بدانیم نرخ بازشدگی ایمیل چیست؟ به زبان ساده به مجموع دفعاتی که کاربران ایمیلهای کمپین شما را باز میکنند، نرخ باز شدگی ایمیل میگویند. این نرخ اغلب اوقات به صورت درصدی بیان میشود. نرخ باز شدن ایمیل یا همان Email Open Rate دارای یک فرمول بسیار ساده است که عبارت است از (تعداد افرادی که ایمیل را باز کردن تقسیم بر تعداد کل ایمیلهای ارسال شده (ارسال موفق)) * ۱۰۰
دقت کنید که در این محاسبه ایمیلهایی که بنا به هر دلیلی ارسال نشده یا به دست گیرنده نرسیداند مدنظر قرار نمیگیرند. حال که با این تعریف در ایمیل مارکتینگ آشنا شدید، وقت آن رسیده که به بررسی ۱۰ راه برای افزایش نرخ باز کردن ایمیل بپردازیم.
نکته اول، استفاده از عنوان جذاب برای افزایش نرخ باز کردن ایمیل
عنوان ایمیل بسیار مهم است. طبق گزارشات حدود ۴۷ درصد از گیرندگان ایمیل در صورتی آن را باز میکنند که موضوع ایمیل جذاب باشد. اکثر افراد ایمیلهای نامربتط یا غیر جذاب را اسپم میکنند و هرگز آن را نمیخوانند. برای این که بتوانید نظر مخاطب را به ایمیلتان جلب کنید و کمپین ایمیل مارکتینگ موفقی داشته باشید، لازم است عنوانی جذاب بنویسید تا مخاطبان ایمیلتان را باز کرده و بخوانند.
نکته دوم، استفاده از محتوای جذاب در ایمیل مارکتینگ
محتوای ایمیل شما باید منحصر به فرد، جذاب، ساده و قابل فهم باشد. ارائه اطلاعات مهم و مفید یا ارائه راهکارها و پیشنهادهای مفید برای حل برخی مشکلات میتواند باعث افزایش نرخ باز کردن ایمیل شما شود. همچنین ایجاد موضوعی جذاب، کنجکاوی گیرندگان را بر انگیخته و آنها را به باز کردن ایمیل ترغیب میکند. برای مثال از تصاویر مناسب برای جذب مخاطب استفاده کنید. علاوه بر این موارد فراموش نکنید که محتوای ایمیل شما باید کوتاه و جذاب بوده و استفاده از کلمات قدرتمند و جملات اغراقآمیز نیز میتواند مفید باشد.
نکته سوم، افزایش نرخ باز کردن ایمیل با زمانبندی مناسب
زمان ارسال ایمیل بسیار مهم است. استراتژی زمانبندی بهینه میتوانند به تعداد باز کردن ایمیلها و همچنین تعداد کلیکها بیافزاید.
فرستادن ایمیل به وقت مناسب یک معیار بسیار مهم در نرخ باز شدگی ایمیل شما است. شما باید بررسی کنید که کدام زمانها برای مخاطبین شما بهترین زمان برای دریافت ایمیل است. ممکن است صبحها ، روزهای آخر هفته، یا هنگامی که تمام مشغلههای روزانه به پایان رسیده است، نرخ باز کردن ایمیل بیشتری داشته باشد. بر اساس تحقیقات با ارسال ایمیل در اواسط هفته میتوانید بالاترین نرخ کلیک را داشته باشید و بدترین روز نیز برای این کمپین شروع هفته است. البته بهتر است شما با تست کردن بهترین روز ارسال کمپین ایمیل برای مخاطبین خود را شناسایی کنید.
نکته چهارم، آزمون A/B
تست A/B تست اصطلاحی در بازاریابی و کسبوکار است که برای مقایسهی یک آزمایش در ۲ حالت مختلف A و B به کار میرود. این تست یک روش بسیار عالی برای پیدا کردن بهترین استراتژی بازاریابی برای کسبوکار شما است.
با انجام آزمونهای A/B روی موضوع، متن و ترتیب ارسال ایمیلها، میتوانید با سنجش نتایج به مشتریان خود ارائههای بهتری داشته و نرخ باز کردن ایمیل خود را افزایش دهید. به عبارت دیگر شما میتوانید با ارسال آزمایشی دو نسخه متفاوت از یک ایمیل به دو گروه کوچک، نتایج را با یکدیگر مقایسه کرده و سپس بر اساس عملکرد بهتر، نسخهی بهینهی ایمیل مورد نظر را به سایر گیرندهها ارسال کنید.
نکته پنجم، طراحی حرفهای ایمیل برای افزایش نرخ باز کردن ایمیل
اجرای طراحی خوب برای ایمیل موجب بالا بردن جذابیت و نرخ باز کردن ایمیل میشود. ایمیلهایی که به راحتی قابل خواندن و درک هستند احتمالا موجب افزایش نرخ باز کردن ایمیل میشوند. همچنین بهتر است از طراحی ساده و نظمدار در ایمیل خود استفاده کرده و متن ایمیل را به بخشهای کوتاه و خوانا تقسیم کنید. علاوهبر این برای بهتر کردن ظاهر ایمیل بهتر است از عناوین بزرگتر استفاده کنید تا برای مخاطب جذاب باشد.
نکته ششم، طراحی درست برای سازگاری با دستگاههای مختلف
سازگاری با دستگاهها در ایمیل به معنای قابلیت استفاده از ایمیل بر روی تمام دستگاهها میباشد. کسب اطمینان از این که ایمیل شما در همهی دستگاهها مانند موبایل، رایانه، تبلت و … به خوبی قابل مشاهده باشد بسیار مهم است. برای مثال بر اساس اکثر گزارشات حدود ۶۱% از کاربران ایمیلهای خود را در تلفن همراهشان باز میکنند. در نتیجه این امر بسیار مهم است تا افراد بتوانند ایمیل شما را در همه دستگاهها باز کرده و به درستی مشاهده کنند.
نکته هفتم، اتوماسیونسازی ایمیلها
اتوماسیون در ایمیل مارکتینگ به معنی ارسال برخی ایمیلها به صورت خودکار است. تصور کنید عضو یک لیست ایمیل شوید ولی هیچ ایمیل خوشآمدی دریافت نکنید؛ در این شرایط ممکن است احساس کنید که به شما بیتوجهی شده است!!!
بنابراین به این نکته توجه کنید که در کمپین ایمیل مارکتینگ خود، ارسال ایمیلهای خودکار را در نظر داشته باشید. تحقیقات ثابت کرده است که اتوماسیون ایمیل مارکتینگ به دلیل ارسال ایمیلهای به موقع، شخصی و مرتبط با مشترکین، بیشترین نرخ باز شدگی ایمیل، نرخ کلیک و نرخ بازگشت سرمایه را دارد.
نکته هشتم، فراخوانی اقدام
اکثر مخاطبان، ایمیلهای تبلیغاتی را به طور کامل مطالعه نمیکنند. بلکه (اگر ایمیل شما را باز کنند) فقط یک نگاه اجمالی به محتوای آن میاندازند و در صورتی که این ایمیل به نظرشان جالب باشد، بر روی لینک شما کلیک میکنند. پس بهتر است مطمئن شوید که دکمه فراخوان عمل (یعنی آن دکمهای که میخواهید مشتری بر روی آن کلیک کند.) در ایمیل شما باشد و از گیرنده بخواهید تا در پاسخ به ایمیل شما یک اقدام انجام دهد. این اقدام میتواند یک لینک برای دریافت اطلاعات بیشتر، ثبت نام در یک رویداد یا خرید کالا با تخفیف ویژه باشد. این اقدام به عمل میتواند باعث افزایش تعامل گیرنده با ایمیل و افزایش نرخ باز کردن آن شود.
نکته نهم، تهیه لیست مخاطبان برای ایمیل مارکتینگ
لیست ایمیل مجموعهای از آدرسهای ایمیل است که به شما این امکان را میدهد تا بروزرسانیها و تبلیغات خود را برای مخاطبان شرکت ارسال کنید. بهینهسازی لیست مخاطبان در کمپین ایمیل مارکتینگ بسیار مهم است. هنگام جمعآوری اطلاعات، ممکن است برخی از ایمیلها معتبر نباشند یا افرادی که اطلاعاتشان را وارد کردهاند، دیگر علاقهمند به دریافت ایمیل شما نباشند. بر خلاف این موضوع، ممکن است مشتریان جدیدی داشته باشید که میخواهند ایمیلهای تبلیغاتی شما را دریافت کنند. به همین دلیل، باید به صورت دورهای لیست خود را بروزرسانی کنید.
نکته آخر و دهم، شخصیسازی ایمیل برای افزایش نرخ باز کردن ایمیل
به سادهترین بیان، استفاده از اطلاعات شخصی مخاطبان در جهت آماده کردن ایمیل مناسب برای ایشان، شخصیسازی در ایمیل مارکتینگ نام دارد. اطلاعاتی مانند نام و نام خانوادگی، سن، جنسیت، محل زندگی، شغل و …
در کمپین ایمیل مارکتینگ بهترین نتیجه زمانی حاصل میشود که بتوانید اعتمادسازی کنید. خطاب کردن مخاطب با نام کوچکش تنها بخشی از ماجراست و اصلیترین اتفاق به ارسال محتوای شخصیسازی شده براساس نیاز، سلیقه، علاقه و درخواست مخاطب مربوط میشود. بر اساس نتایج تحقیقاتی تنها استفاده از نام مشتری در متن ایمیل، نرخ بازکردن پیام را ۵.۲ درصد افزایش میدهد. با افزایش شدت شخصیسازی، این عدد تا ۵۵ درصد هم بالا میرود. چرا که گیرنده احساس میکند ایمیل فرستاده شده به او مرتبط است. جالب است بدانید مشتریها هم ترجیح میدهند ایمیلهایی را دریافت کنند که مخصوص آنها بوده و بر اساس نیازهایشان تهیه شده است.
جمعبندی مقاله ۱۰ راه برای افزایش نرخ باز کردن ایمیل
ما در این مقاله شما را با مهمترین راهکارهای ایمیل مارکتینگ و افزایش نرخ باز کردن و نرخ کلیک آشنا کردیم. با رعایت نکاتی که در این بلاگ گفته شد، شما میتوانید نرخ کلیک ایمیلهای خود را تا حد بسیار زیادی افزایش دهید و با بهینهسازی درست، خواهید دید این ابزار تبلیغاتی تا چه حد میتواند در فروش بیشتر شما تاثیر بگذارد.
تلفن: ۷۴۳۲۷-۰۲۱
با ما در ارتباط باشید
- 021-74327
- 021-91007447
- info[at]voiping.ir
- پاسداران، خیابان گیلان، پلاک 57، ساختمان ملورین، واحد 16
کمی درباره ما
ویپینگ ، حاصل یک تفکر واقع گرا و نمادین در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ( ICT ) کشور عزیزمان ایران میباشد . بر این باوریم که امروزه ، آموزش و حمایت اجرایی در زمینه راهکارهای مبتنی بر ویپ ، نیاز اساسی کسبوکارهای نوپای ایرانی میباشد . آمدهایم که در کنار شما بمانیم …