نرم افزار CRM به عنوان یک سامانه جهت مدیریت ارتباط با مشتری شناخته میشود و امروزه تقریبا نقش بسیار حیاتی و ضروری را برای هر شغلی با هر سطحی، ایفا میکند. نرم افزار CRM مزایای بسیار زیادی برای انواع مشاغل شخصی، اینترنتی و اینستاگرامی دارد؛ از جمله این مزیتها میتوان به قابلیت سگمنتبندی مشتریان، شبکهسازی، مدیریت ارتباط با مشتریان، بهبود فرایندها و روند فروش، صرفهجویی در زمان، خودکارسازی وظایف کلیدی و… اشاره کرد. شما با استفاده از این نرم افزار میتوانید ارتباط بسیار موثری را با مشتریان و همچنین با کاربران درون سازمان برقرار کنید. از آنجایی که امروزه بسیاری از کسبوکارها به سمت دورکاری روی آوردهاند، روند اهمیت و استفاده از این نرم افزار به شکل صعودی و رو به افزایش است.
شاید جالب باشد که بدانید به دلیل تقاضای بالای مصرفکنندگان از این نرم افزار جهت ارائه خدمات بهتر به مشتریان، تعامل خودکار و تجربیات ظریفتر مشتری، روند رشد این صنعت بسیار سریع بوده و از سال ۲۰۲۰ تا سال ۲۰۲۷ با نرخ رشد ۱۴٫۲۷ درصدی مواجه شده است.
اما اگر شما هم قصد استفاده از این نرم افزار و مطلع شدن از مزایا و نقشهای آن را دارید، پیشنهاد میکنیم که تا انتهای این مقاله ما را همراهی کرده تا درباره کاربرد نرم افزار CRM برای کسب و کارهای اینترنتی بیشتر صحبت کنیم.
نرم افزار CRM برای کسب و کارهای اینترنتی و اینستاگرامی
بیشک نرم افزار CRM به عنوان یکی از باارزشترین سیستمهایی شناخته میشود که میتوان از آن در هر کسبوکاری استفاده کرد و اهمیت و کاربرد نرم افزار CRM برای کسب و کارهای اینترنتی و اینستاگرامی نیز بر هیچ فردی پوشیده نیست.
در خصوص موضوع مذکور جالب است بدانید که استفاده طولانی مدت از نرم افزار CRM میتواند بیشتر از کارکنان در بهبود روند کار شما تاثیر داشته باشد و بهره گرفتن از آن به اندازه حضور کارکنان در کسبوکار شما یا حتی بیشتر از آن موثر است.
طبق مطالعات و آمارگیریهای اخیر این موضوع ثابت شده است که استفاده از نرم افزار CRM و بهرهمندی از مزایا و نقشهای اساسی آن در کسبوکار میتواند تا ۲۹ درصد افزایش فروش را برای انواع کسبوکارها به همراه داشته باشد؛ بنابراین اگر شما هم میخواهید تا از مزایای نرم افزار CRM و سهم فروش بیشتر آن در کسبوکار خود بهرهمند شوید، باید از این سامانه استفاده کرده و با کاربردهای آن آشنایی داشته باشید.
در ادامه نقشها و کاربرد نرم افزار CRM برای کسب و کارهای اینترنتی را برای شما شرح خواهیم داد:
امکان دستهبندی مشتریان
از جمله مهمترین کاربردهای نرم افزار CRM برای کسب و کارهای اینترنتی میتوان به دستهبندی مشتریان اشاره کرد. شما میتوانید از طریق این نرم افزار، مشتریان خود را با توجه به هر ویژگی دلخواهی که مدنظر دارید، دستهبندی کنید. شما میتوانید بعد از انجام دستهبندی دلخواه، با استفاده از راههای تشویقی مختلف مانند تخفیف، قرعهکشی و… افراد مورد نظر خود را به خرید کردن تشویق کنید.
حفظ رضایت مشتریان به کمک CRM
یکی از مهمترین نقشها و کاربردهای نرم افزار CRM برای کسب و کارهای اینترنتی این است که اطلاعات زیادی درباره علاقهمندیهای مشتریان شما در اختیارتان قرار میدهد و شما میتوانید با توجه به این اطلاعات، برای حفظ و نگه داشتن مشتریان خود تلاش کرده و در جهت افزایش وفاداری آنها گام بردارید.
از آنجایی که از دست دادن مشتریان کاهش درآمد و اختلال در جریان نقدینگی را به همراه دارد، این رویداد میتواند برای کسبوکار شما بسیار زیانبار بوده و اثرات منفی زیادی داشته باشد؛ به همین خاطر باید از اطلاعات CRM خود در جهت حفظ مشتری و تشویق مجدد مشتریان نهایت استفاده را کنید. این اطلاعات شامل مواردی همچون تجزیه و تحلیل علاقهمندیها، اطلاعرسانی خودکار تخفیفها، اتوماسیون پشتیبانی مشتریان و بررسی رفتار درست با آنها و… است؛ شما با استفاده از این اطلاعات میتوانید در تشخیص مشکلات و برطرف کردن سریع آنها بهتر عمل کرده و خدمات مطلوبی را به مشتریان ارائه دهید.
یکپارچهسازی سایت با نرم افزار CRM
با استفاده از این نرم افزار میتوانید فروشگاه سایت خود را یکپارچه کنید که این موضوع یکی از جذابترین مزیتهای CRM محسوب میشود. با این کار شما میتوانید به راحتی بر تمام اطلاعات مرتبط با مشتریان و همچنین خریدهای آنها تسلط داشته و آنها را مدیریت کنید.
مدیریت پرسنل به کمک نرم افزار CRM
از دیگر مزایا و کاربردهای نرم افزار CRM برای کسب و کارهای اینترنتی که عده زیادی از آن بیخبر هستند، میتوان به امکان مدیریت پرسنل سازمان به شکلی کاملا موثر و علمی اشاره کرد. از جمله اطلاعاتی که شما میتوانید برای این موضوع در پایگاه اطلاعاتی CRM خود ثبت کنید میتوان به حقوق و دستمزد پرسنل، ساعت ورود و خروج، مساعده، مرخصی و… اشاره کرد.
این قابلیت برای کسبوکارهای اینترنتی بسیار مهم است؛ چرا که به احتمال زیاد بسیاری از کارکنان آنها به شکل دورکاری مشغول به فعالیت هستند و برای پیش بردن اهداف خود و پیشرفت کردن در مسیری که قدم گذاشتهاند، نیاز دارند تا کارمندان مختلفی را استخدام کنند.
CRM ابزاری برای ارتباط موثر با مشتری
شما میتوانید از طریق نرم افزار CRM ارتباطی منظم، موثر و سازنده با مشتریان خود برقرار کنید. در استفاده از این نرم افزار، یک کانتکتسنتر در اختیار شما قرار خواهد گرفت که از طریق آن میتوانید تمام اطلاعات ارتباطی مرتبط با مشتریان خود را به شکلی کاملا اختصاصی ذخیره و دستهبندی کنید.
برای مثال اگر شما در زمینه سایت پوشاک فعالیت دارید، شاهد خواهید بود که مشتریان زیادی از طریق سایت، شماره تلفن شرکت شما، شبکههای اجتماعی و … با هدف خرید به شما مراجعه میکنند. حال به این نکته توجه داشته باشید که هر یک از این مشتریها ممکن است بیش از یک خط تلفن، ایمیل، شبکه اجتماعی یا … داشته باشند؛ بنابراین شما میتوانید به مرور تمامی این اطلاعات را برای هر یک از مشتریان در کانتکتسنتر ذخیره کرده و از آنها برای کمپینهای مختلف استفاده کنید.
علاوه بر موارد یاد شده شما با استفاده از CRM میتوانید برای مشتریانی که در دستهبندیهای مختلف قرار دادهاید، SMS یا ایمیل فرستاده یا حتی با آنها تماس بگیرید. در جریان تماس یا پیام به مشتری میتوانید انواع اطلاعاتی را که از او دارید، ذکر کنید و از این طریق اعتماد مشتری خود را جلب کرده و حسی خوب و مثبت را در او بیدار کنید.
راهاندازی جشنوارهها و کمپینهای گوناگون
نرم افزار CRM از این جهت برای کسبوکارهای اینترنتی و اینستاگرامی اهمیت دارد که میتواند در برگزاری انواع جشنوارهها و کمپینها به آنها کمک کند. مناسبتهایی مانند عید نوروز، شب یلدا، ولنتاین، روز مادر و… بهترین بهانه برای دادن تخفیف، اشانتیون یا هدیه به مشتریان قدیمی و جدید شما است.
این کار بیشک وقت و هزینه زیادی برای شما دارد؛ اما اگر با استفاده از CRM این کار را انجام داده و اصولی پیش بروید، میتوانید سود بسیار خوبی به دست آورید و در وقت و زمان خود نیز صرفهجویی نمایید.
ارتباطات داخلی ساده به کمک نرم افزار CRM
نرم افزار CRM علاوهبر اینکه ارتباط بین کسبوکار با مشتریان را آسان میکند، ارتباط بین کارکنان شما را نیز سادهتر میکند. این آسانی و یکپارچگی در ارتباطات داخلی به این شکل است که اعضای تیم میتوانند یادداشتها، پیامها، ایمیلها یا اعلانهایی را برای یکدیگر بفرستند و یکدیگر را در انجام پروژههای مختلف یاری کنند.
پیشبینی دقیقتر فروش
اگر بخواهیم درباره نقشها و کارکرد نرم افزار CRM در کسبوکارهای اینترنتی صحبت کنیم، باید به این نکته اشاره کنیم که در زمان استفاده از این نرم افزار شما باید بتوانید عملکرد گذشته خود را مرور کرده و یک برنامه استراتژیک صحیح برای آینده خود بچینید.
برای این کار میتوانید از گزارشهای فروش خودکار در CRM استفاده کرده و از میزان فروش خود در آینده اطلاعات دقیقتر و بیشتری به دست آورید.
ارتباطات مدیریت شده با استفاده از اطلاعات به دست آمده
یکی از اصلیترین چالشهایی که تمام کسبوکارها با آن مواجه هستند؛ بهبود ارتباط با مشتری است، به همین منظور CRM به صورت خودکار این فرایند را مدیریت کرده و وظایفی به کارشناسان شما تخصیص میدهد. وظایفی مانند تماسهای تلفنی با مشتریان احتمالی و تعامل از طریق ایمیل که به جهت پیگیری به موقع و صحیح مشتریان در فرایند خریدشان میباشد.
جمعبندی مقاله آشنایی با کاربرد و مزایای نرم افزار CRM برای کسب و کارهای اینترنتی
طبق اطلاعاتی که در این مقاله برای شما آورده شد؛ نتیجه میگیریم که استفاده از نرم افزار CRM برای مشاغل اینترنتی و اینستاگرامی لازم و ضروری است؛ شما به این سامانه احتیاج خواهید داشت تا بتوانند اطلاعات مناسب و کاربردی را از مشتریان به دست آورده و با استفاده از آنها میزان فروش را بالاتر ببرند.
وجود نرم افزار CRM در کسبوکار این امکان را فراهم میکند تا روابط بین کارکنان با مشتریان و کارکنان با یکدیگر بهتر شده و به طور کلی فرایندهای کسبوکار شما تسهیل پیدا کند؛ بنابراین اگر شما هم میخواهید تا به کار و شرکت خود رونق بخشیده و فروش بیشتری داشته باشید، بهتر است به استفاده از نرم افزار CRM فکر کنید.
نرم افزار CRM هوشمند جولیو و مشاغل اینترنتی
ما در طراحی و تولید نرم افزار CRM هوشمند جولیو تلاش نمودهایم تا تمامی نیازها و چالشهایی که ممکن است در کسبوکارتان با آنها روبهرو باشید را در نظر بگیریم. از این رو در این سامانهی مدیریت مشتریان هوشمند، امکانات و قابلیتهای فراوانی برای کلیه مشاغل بخصوص مشاغل اینترنتی و اینستاگرامی در نظر گرفته شده است تا شما بتوانید به کمک این ابزارها علاوهبر مدیریت صحیح ارتباطات، رضایت قلبی مشتریان را به دست آورده و در نهایت به درآمدی بیشتر دست پیدا کنید. برخی از کلیدیترین قابلیتهای CRM جولیو که میتواند مورد توجه مدیران و صاحبان مشاغل اینترنتی قرار بگیرد عبارت است از:
- دستیار هوشمند برای ارائه پیشنهادات حرفهای: با وجود دستیار هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی دیگر هیچ فرصت فروشی را از دست نخواهید داد. این سرویس به صورت خودکار اطلاعات ثبت شده در سامانه را تحلیل نموده و با ارائه پیشنهادات دقیق، به شما کمک میکند تا میزان فروش خود در کسبوکارتان را افزایش دهید.
- قابلیت گزارشگیری و تحلیل داده: دریافت گزارشات مختلف از CRM یکی از مهمترین نیازهای کسبوکارهای اینترنتی است. شما با بررسی گزارشات و تحلیل رفتار مشتریان پس از روبهرو شدن با صفحات وبسایت یا شبکههای اجتماعی سازمانتان میتوانید تصمیمات کلیدی برای افزایش فروش خود اتخاذ کنید.
- قابلیت دسترسی به سامانه مدیریت مشتریان جولیو از تمامی نقاط جهان: این نرم افزار CRM قابلیت راهاندازی و اجرا در دو پلتفرم ابری و محلی را دارد. بنابراین اگر میخواهید ارتباط کاربران سازمانتان که ممکن است از نقاط مختلفی باشند را با این سامانه برقرار کنید، کافیست نسخه ابری این سامانه را تهیه نموده و آدرس پنل کاربری هر کارشناس را در اختیار ایشان قرار دهید.
- قابلیت همگامسازی یا اتصال CRM به انواع سامانهها: شما میتوانید این نرمافزار CRM را با انواع سرویسهای تحت شبکه، سایت و شبکههای اجتماعی همگامسازی نموده و از این روش بهرهوری سازمان خود را چند برابر کنید.
- امکان ایجاد کمپینهای تبلیغاتی و تحلیل دادههای مربوطه در CRM: یکی از قابلیتهای کلیدی CRM جولیو، امکان ایجاد کمپینهای تبلیغاتی میباشد. شما به کمک این قابلیت میتوانید کلیه پلنهای بازاریابی خود را به وسیلهی این سرویس اجرا نموده و سپس نتایج حاصل از این کمپینها را درون CRM تحلیل کنید.
- محیط کاربری ساده و کاربرپسند: با توجه به این که ممکن است در مشاغل اینترنتی همهی کاربران در یک محیط حضور نداشته باشند، استفاده از یک محیط کاربری ساده و کاربرپسند امری ضروری است. چرا که در چنین شرایطی امکان آموزش کارشناسان و رفع اشکالات احتمالی آنها کمی پیچیده خواهد بود. ما در نرم افزار CRM جولیو تمام تلاش خود را کردهایم تا یک محیط کاربری بسیار ساده و روان را در اختیار کسبوکارها قرار دهیم.
با توجه به مطالب ذکر شده در این مقاله کاربردی در صورتی که شما نیز به فکر راهاندازی یک سامانه CRM برای کسبوکار خود افتادهاید، میتوانید همین حالا با ما تماس گرفته و علاوهبر مشاوره تخصصی و رایگان، از لایسنس ۳۰ روزهی رایگان نرم افزار CRM جولیو نیز بهرهمند شوید.
تلفن: ۷۴۳۲۷-۰۲۱
با ما در ارتباط باشید
- 021-74327
- 021-91007447
- info[at]voiping.ir
- پاسداران، خیابان گیلان، پلاک 57، ساختمان ملورین، واحد 16
کمی درباره ما
ویپینگ ، حاصل یک تفکر واقع گرا و نمادین در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ( ICT ) کشور عزیزمان ایران میباشد . بر این باوریم که امروزه ، آموزش و حمایت اجرایی در زمینه راهکارهای مبتنی بر ویپ ، نیاز اساسی کسبوکارهای نوپای ایرانی میباشد . آمدهایم که در کنار شما بمانیم …