شرکتهای بازرگانی شرکتهایی هستند که در قسمت خرید و فروش کالا و یا خدمات برای به دست آوردن سود و درآمد فعالیت میکنند. شرکت بازرگانی یک نوع شرکت تجاری است که فعالیت اصلی آن خرید و فروش کالاها و خدمات است. این شرکتها معمولا با هدف حاکمیت بر بازار، تامین مواد اولیه، توزیع محصولات و به دست آوردن سود ایجاد میشوند. آنها ممکن است به عنوان تامین کننده یا توزیع کننده در زنجیره تامین محصولات شرکت کنند و به همکاری با تولید کنندگان داخلی و خارجی بپردازند، شرکتهای بازرگانی از انواع مختلفی مانند شرکتهای تجارت الکترونیک، شرکتهای تجارت جمله، شرکتهای واردات و صادرات و شرکتهای خرده فروشی میتوانند باشند.
این شرکتها بین دو و یا چند نفر برای به دست آوردن سود تشکیل شده و به ثبت میرسند، هر چقدر که شرکتهای بازرگانی بزرگتر و گستردهتر باشند، به همان نسبت هم افراد بیشتری در آن کسبوکار میکنند. با توجه به این که در دنیای امروز تجارت و صنعت رشد چشمگیری داشته است، گونههای مختلفی از شرکتها مطابق قانون تجارت شرکتها به صورت رسمی و قانونی فعالیت خود را آغاز و شروع به کار میکنند.
کاربرد CRM یا سامانه مدیریت ارتباط با مشتری برای شرکت های بازرگانی شامل ثبت تمام خرید و فروشها، مدیریت حسابها، مدیریت انبارها و تمامی فعالیتهای تجاری و اقتصادی به صورت متمرکز میباشد. هدف این نرمافزار در ارائه به شرکتهای بازرگانی، پوشش نیازهای بازاریابی، فروش و پشتیبانی از مشتریان بوده تا در نهایت با رضایتمندی مشتریان، اثربخشی فعالیت این سازمانها افزایش یابد. در ادامه این مقاله قصد داریم به صورت جزئیتر و تخصصی به کاربردهای نرم افزار CRM برای شرکت های بازرگانی بپردازیم.
مدیریت اطلاعات مشتریان و موجودی کالا
پیش از هر توضیحی بهتر است معنای عبارت CRM را بار دیگر مرور کنیم. عبارت CRM مخفف Customer relationship management به معنای مدیریت ارتباط با مشتری میباشد و هدفش این است که ارتباط با مشتریان سازمان و نحوه پاسخ به نیازها و درخواستهای آنها را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنیم که این امر باعث موفقیت روز افزون کسبوکار و افزایش فروش سازمانمان خواهد شد.
اکثر مشاغل به سراغ پیادهسازی CRM میروند چون رویکردهای قدیمی (مانند ورود دستی دادهها و ثبت اطلاعات مشتریان به صورت دستی) ناکارآمد میشوند. این نوع ناکارآمدی یک معضل بزرگ برای بهرهوری شما است. به همین دلیل است که ایجاد پایگاه داده منظم برای مشتریان در CRM یکی از مهمترین بخشهای یک CRM است. علاوه بر مدیریت اطلاعات مشتریان، نرم افزار CRM به شرکتهای بازرگانی این امکان را میدهد تا موجودی کالاهای سازمان را نیز مدیریت کنند. این شرکتها که دائما در حال تغییرات در موجودی انبارهای خود و دریافت و پرداخت صورتحسابها هستند، نیاز به برنامهای دارند که حتی در سفرهای خود و جلسات مختلف کاری و در هر کجای دنیا به آن دسترسی ساده داشته باشند و در عین حال بستری امن و قابل اعتماد برای آن وجود داشته باشد.
مدیریت حملونقل به کمک CRM
تعامل روز افزون شرکتهای بازرگانی با مشتریان مختلف و اهمیت جلب رضایت آنها و همچنین وجود راههای مختلف حملونقل در کنار نیاز به خودکارسازی فرآیندهای کاری، شرکتهای وارداتی و صادراتی را نیازمند یک برنامه جامع یکپارچه برای مدیریت تمام این موارد میکند که پیادهسازی نرم افزار CRM این نیاز مشتریان را نیز به میزان قابل توجهی مرتفع میکند.
نظارت بر فروش به کمک CRM
یکی دیگر از قابلیتهای نرم افزار برای شرکت های بازرگانی، نظارت بر فروش کسبوکار میباشد. راهاندازی نرم افزار CRM برای شرکت های بازرگانی این سازمانها را در مدیریت استعلامها، سفارشها و صورتحسابها یاری میکند. این سامانه امکاناتی را در اختیار شما میگذارد که با استفاده از آنها شما میتوانید سفارشهای مشتریان خود را دریافت کرده، قیمتهای پیشنهادی خود را ارائه داده و هماهنگیها و فعالیتهای لازم را به صورت خودکار برای ارائه خدمات به مشتری انجام دهید و در آخر نیز برای سفاش مشتری صورتحساب صادر کرده و آن را ارسال نمائید.
افزایش رضایت مشتریان به کمک نرمافزارCRM
CRM میتواند به شرکتهای بازرگانی کمک کند تا با ارائه خدمات باکیفیتتر به مشتریان و تعامل شخصیسازی شده با آنها، میزان رضایت مشتریان سازمان را به میزان قابل توجهی افزایش داه و در نتیجه نرخ فروش و کسب درآمد سازمان خود را بالا ببرید.
چرا CRM برای رشد فعالیت بازرگانی و تجارت شما لازم است؟
انبوه وظایف، پیگیریهای مکرر و پیچیدگی فرایندها از جمله مهمترین چالشهای شرکتهای تجاری است که در بسیاری از مواقع ایجاد اختلال در آنها منجر به از دست دادن مشتریها میشود. با استفاده از CRM شرکتهای تجاری میتوانند فرایندهای خرید و فروش، لجستیک، واردات و صادرات و توزیع خود را به سادگی در نرمافزار تعریف کنند و با برنامهریزی و ارجاع فعالیتها عملکرد و چابکی تیمها را بهبود ببخشند. ثبت تمام ارتباطات بین کارمندان و انجام فعالیتهای مرتبط با مشتری روی یک پلتفرم به مجموعههای بازرگانی کمک میکند تا با مشتریها و شرکای تجاری خود یک رابطهی موثر و بلند مدت ایجاد کنند.
چگونه نرمافزار CRM باعث رشد و افزایش درآمد سازمان میشود؟
- مدیریت رابطه با مشتری: CRM به شما کمک میکند تا با مشتریانی که قبلا محصولات یا خدمات شما را خریداری کردهاند، ارتباط برقرار کنید و اطلاعات مهم در مورد آنها را ذخیره کنید. این اطلاعات شامل جزئیات مربوط به مخاطبین مانند نام، شماره تماس، ایمیل و سابقه خرید آنها است. با داشتن این اطلاعات میتوانید به مشتریان خود خدمات بهتری ارائه داده و رضایت آنها را افزایش دهید. بدیهی است که افزایش رضایت مشتریان میتواند میزان فروش و درآمد کسبوکار شما را نیز تحت تأثير قرار دهد.
- بهبود خدمات مشتریان: CRM به شما این امکان را میدهد تا همه فعالیتها و تعاملاتی که با مشتریان خود دارید را به موقع و درست پیگیری کنید. این شامل تماسهای تلفنی، ایمیلها، تیکتهای پشتیبانی و درخواستهای مشتری میشود. با این کار شما میتوانید به سادگی کیفیت خدمات خود را بالا برده و رضایت مشتریان سازمانتان را افزایش دهید.
- بازاریابی هدفمندتر: CRM به شما اطلاعات مفیدی در مورد مشتریان و بازار هدف میدهد. با تحلیل این اطلاعات میتوانید دسته بندی مشتریان بر اساس عوامل مختلفی مانند سن، جنسیت، نوع محصول مورد علاقه و … را انجام دهید. این اطلاعات به شما کمک میکند تا استراتژی بازاریابی خود را بهبود دهید و کمپینهای تبلیغاتی مناسبتر و هدفمندتری را با استفاده از دادههای در دسترس طراحی کنید.
- بهبود تعاملات داخلی: CRM میتواند باعث افزایش هماهنگی و همکاری بین دپارتمانهای داخلی شرکت شود. با اشتراکگذاری اطلاعات و تاریخچه مشتریان در سیستم CRM همه اعضای تیم میتوانند به صورت مشترک در فرآیندهای مرتبط با مشتریان دخالت کنند.
نرم افزار CRM ویپینگ، راهکاری مطمئن برای بازرگانان
CRM هوشمند ویپینگ یکی از برترین گزینهها برای شرکتهای بازرگانی میباشد. این سامانه به کمک امکانات و قابلیتهایی که در اختیار سازمانهای بازرگانی قرار میدهد، میتواند به سادگی میزان بهرهوری آنها را به مقدار زیادی افزایش داده و عملکرد کاری آنها را تحت تاثیر قرار دهد. در صورت تمایل برای دریافت لایسنس دموی رایگان این محصول کافیست همین حالا با کارشناسان ما تماس حاصل کرده تا این سامانه در کوتاهترین زمان ممکن برای شما راهاندازی شود.
تلفن: ۷۴۳۲۷-۰۲۱
با ما در ارتباط باشید
- 021-91007447
- info[at]voiping.ir
- پاسداران، خیابان گیلان، پلاک 57، ساختمان ملورین، واحد 16
کمی درباره ما
ویپینگ ، حاصل یک تفکر واقع گرا و نمادین در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ( ICT ) کشور عزیزمان ایران میباشد . بر این باوریم که امروزه ، آموزش و حمایت اجرایی در زمینه راهکارهای مبتنی بر ویپ ، نیاز اساسی کسبوکارهای نوپای ایرانی میباشد . آمدهایم که در کنار شما بمانیم …